Covid, edukacja domowa i nierówności

Andre Adam Kurowski

Streszczenie w języku polskim


Wprowadzenie: Jednym z głównych skutków blokady Covid 19 było zamknięcie szkół i przejście na naukę w domu dla większości dzieci poprzez internetowe lub hybrydowe modele nauczania i uczenia się. Pojawią się jednak pytania o jakość tego modelu, zwłaszcza w świetle ostatnich posunięć politycznych mających na celu zmniejszenie różnic edukacyjnych w całym kraju.

Cel badań: Celem tego artykułu jest zebranie najnowszych badań dotyczących edukacji domowej podczas pandemii Covid 19 i przedstawienie teoretycznego wyjaśnienia na tle polityki z określonym celem zmniejszenia nierówności w edukacji

Metoda badań: Dokonano przeglądu literatury artykułów, które odnoszą się do doświadczeń związanych z nauczaniem domowym dzieci i rodzin, a także bardziej ogólnych skutków blokady.

Wyniki: Wyniki pokazują wyraźne różnice w doświadczeniach związanych z edukacją domową pod względem zasobów i postaw oraz oferty szkolnej. Koncepcje kapitału kulturowego i deprywacji kulturowej zostały wykorzystane do wykazania, w jaki sposób nierówności utrzymują się pomimo niedawnej polityki mającej na celu zmniejszenie nierówności.

Wnioski: Nauczanie w domu wyraźnie skoncentrowało się na nierównościach dotyczących sposobu, w jaki szkoły zapewniają nauczanie w domu oraz tego, jak dzieci i rodziny mogą korzystać z tego, co zostało zapewnione. Wskazuje, że potrzebna jest zmiana kulturowa. Edukacja została przekazana do poziomu jednostki i aby nastąpiła prawdziwa zmiana, potrzebne jest bardziej kolektywne podejście. Edukacja została przekazana do poziomu jednostki i aby nastąpiła prawdziwa zmiana, potrzebne jest bardziej kolektywne podejście.


Słowa kluczowe


zdobywanie kolejnych poziomów, edukacja domowa, kapitał kulturowy, deprywacja kulturowa, deprywacja materialna

Pełny tekst:

PDF (English)

Bibliografia


Adisa, Y., Aiyenitaju, O., Adekoya, O. (2021). The work–family balance of British working women during the COVID-19 pandemic. Journal of Work-Applied Management, 13 (2), 241-260. http://doi.org/10.1108/JWAM-07-2020-0036

Andrew, A., Cattan, S., Costa Dias, M., Farquharson, C., Kraftman, L., Krutikova, S., Phimister, A., Sevilla, A. (2021). Inequalities in children’s experiences of home learning during the COVID-19 lockdown in England. Institute for Fiscal Studies Working Paper, 41(3), 653–683. https://doi.org/10.1111/1475-5890.12240

Bourdieu, P. (1978). Reproduction in education, society, and culture. Comparative Education 14(1), 75-82. https://doi.org/10.1080/0305006780140109

Bray, L., Carter, B., Blake, L., Saron, H., Kirton, J.A., Robichaud, F., et al. (2021). “People play it down and tell me it can’t kill people, but I know people are dying each day”. Children’s health literacy relating to a global pandemic (COVID-19); an international cross-sectional study. PLoS ONE, 16(2), e0246405. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0246405

Bubb, S., Jones, M. (2020). Learning from the COVID-19 home-schooling experience: Listening to pupils, parents/carers and teachers. Improving Schools, 23(3), 209–222. https://doi.org/10.1177/1365480220958797

Del Bono, E., Fumagalli, L., Holford, A., Rabe, B. (2021) Coping with school closures: changes in home-schooling during COVID-19. Institute for Social and Economic Research, Report July 2021. Retrieved 17, December, 2021 from: https://www.iser.essex.ac.uk/files/news/2021/little-inequality-homeschool/coping-with-school-closures.pdf

Department for Children, Schools and Families (2009). Deprivation and education. Retrieved 17, December, 2021 from: https://dera.ioe.ac.uk/9431/1/DCSF-RTP-09-01.pdf

Department for Education (2019). Elective home education- Departmental guidance for parents. Retrieved 17, December 2021 from: https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/791528/EHE_guidance_for_parentsafterconsultationv2.2.pdf

Dimopoulos, K., Koutsampelas, C., Tsatsaroni, A. (2021). Home schooling through online teaching in the era of COVID-19: Exploring the role of home-related factors that deepen educational inequalities across European societies. European Educational Research Journal, 20(4), 479–497. https://doi.org/10.1177/14749041211023331

Douglas, J.W.B. (1964). The Home and the School. MacGibbon and Kee.

English, P. (2021). Is the stereotypical image of ‘Red Wall’ residents actually accurate? YouGov. Retrieved 17, December, 2021 from: https://yougov.co.uk/topics/politics/articles-reports/2021/05/17/stereotypical-image-red-wall-residents-accurate

Fensham-Smith, A. (2021). Invisible pedagogies in home education: Freedom, power, and control. Journal of Pedagogy, 12 (1), 5-27. https://doi.org/10.2478/jped-2021-0001

Gibson, L., Lockyer, B., Dickerson, J., Endacott, C., Bridges, S., McEachan, R., Pickett, K, Whalan, S., Bear, N., Silva, D. et al. (2021). Comparison of Experiences in Two Birth Cohorts Comprising Young Families with Children under Four Years during the Initial COVID-19 Lockdown in Australia and the UK: A Qualitative Study. Public Health, 18, 9119. https://doi.org/10.3390/ijerph18179119

Gov.UK (2021). Educating your child at home. Retrieved 17, December, 2021 from: https://www.gov.uk/home-education

Gov.UK (2020). PM guarantees minimum funding levels for all schools. Press release. Retrieved 17, December 2021 from : https://www.gov.uk/government/news/pm-guarantees-minimum-funding-levels-for-all-schools

Gov.UK (2021) £200 million boost to help level up communities across the UK. Press release 3rd November 2021. Retrieved 17, December, 2021 from: https://www.gov.uk/government/news/200-million-boost-to-help-level-up-communities-across-the-uk

Local Government Association (2021). The Levelling Up agenda, House of Commons, 15 June 2021. Retrieved 17, December, 2021 from: https://www.local.gov.uk/parliament/briefings-and-responses/levelling-agenda-house-commons-15-june-2021

Office of the Deputy Prime Minister (2004). The Impact of Overcrowding on Health and Education: A Review of the Evidence and Literature. Research Summary 210. Retrieved 17, December, 2021 from: https://dera.ioe.ac.uk/5073/1/138631.pdf

Pensiero, N., Kelly, A., Bokhove, C. (2021). Learning inequalities during the Covid-19 pandemic. A longitudinal analysis using the UK Understanding Society 2020 and 2021 data University of Southampton. Retrieved 17, December, 2021 from: https://eprints.soton.ac.uk/450310/1/Formatted_covid_report.pdf. http://doi/10.5258/SOTON/P0118

Sallie, S., Ritou., V, Bowden-Jones H., Boon, V. (2020). Assessing international alcohol consumption patterns during isolation from the COVID-19 pandemic using an online survey: highlighting negative emotionality mechanisms. BMJ Open 2020, 10(11) e044276. http://doi:10.1136/bmjopen-2020-044276

Sharp, C., Keys, W., Benefield, P. (2001). Homework: A review of recent research. National Federation for Educational Research. National Foundation for Educational Research.

Sinha, I., Bennett, D. Taylor-Robinson, D. (2020). Children are being side-lined by covid-19. BMJ, 369, 1-2. https://doi.org/10.1136/bmj.m2061

The Economist (2012). The great divide. Retrieved 17, December, 2021 from: https://www.economist.com/britain/2012/09/15/the-great-divide

Topriceanu, C., Wong, A., Moon, J., Hughes, A., Bann, D., Chaturvedi, N., Patalay, P., Conti, G., Captur, G. (2021). Evaluating access to health and care services during lockdown by the COVID-19 survey in five UK national longitudinal studies. BMJ Open 2021;11, e045813, 1-10. http://doi.org/10.1136/bmjopen-2020-045813

UK2070 Commission (2020). An inquiry into Regional Inequalities towards a framework for action. Retrieved 17, December, 2021 from: http://uk2070.org.uk/

UK Parliament (2021). Impact of COVID-19 on Early Childhood Education & Care. Rapid response. Published Wednesday, 27 October 2021. Retrieved 17, December, 2021 from: https://post.parliament.uk/impact-of-covid-19-on-early-childhood-education

care/#:~:text=The%20COVID%2D19%20pandemic%20has%20impacted%20the%20ECEC%20sector%20in,to%20settings%20has%20been%20increasing

Williams, S., Armitage, C., Tampe, T., Dienes, K. (2021). Public perceptions of non-adherence to pandemic protection measures by self and others: A study of COVID-19 in the United Kingdom. PLoS ONE, 16(10), e0258781, 1-18. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0258781




DOI: http://dx.doi.org/10.17951/lrp.2022.41.2.41-53
Data publikacji: 2022-08-16 12:00:15
Data złożenia artykułu: 2021-12-08 15:48:40


Statystyki


Widoczność abstraktów - 880
Pobrania artykułów (od 2020-06-17) - PDF (English) - 471

Wskaźniki





Prawa autorskie (c) 2022 Andre Adam Kurowski

Creative Commons License
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.