The New Media in Primary School

Agata Banasik

Abstract


This article presents theoretical considerations as well as the results of the research concerning the functioning of ICT at the primary school level.It includes the characteristics of the modern student and teacher.We will discuss the model of implementing new technologies into the educational process.The comparative analysis presented here, which is the result of research conducted in primary schools in the Lublin province, clearly shows the actual state of how the use of ICT looks like in primary schools located in Lublin itself as well as in rural areas of the province.

Keywords


information and communication technologies, contemporary teacher, contemporary student, education, SAMR

Full Text:

PDF (Język Polski)

References


Baron-Polańczyk E., 2012, Model kompetencji informacyjnych w zakresie wykorzystania ICT.W: T. Lewowicki, B. Siemieniecki (red.), Nowe media w edukacji. Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek.

Furmanek W., 1999, Nowe technologie informacyjne w edukacji. Zielona Góra, Lubuskie Towarzystwo Naukowe.

Hojnacki L., 2013a, Cyfrowych tubylców trzeba uczyć inaczej. Dlaczego i jak – wprowadzenie. W: P. Plichta, J. Pyżalski (red.), Wychowanie i kształtowanie w erze cyfrowej. Łódź, Regionalne Centrum Polityki Społecznej.

Hojnacki L.(red.), 2013b, Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu – poradnik dla edukatorów. Warszawa, Think Global.

Jędrzejko M., Morańska D., 2013, Pułapki współczesności, część I: Cyfrowi tubylcy – socjopedagogiczne aspekty nowych technologii cyfrowych. Dąbrowa Górnicza–Warszawa, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR.

Prensky M., 2001, Digital Natives, Digital Immigrants, opublikowano: http://www.marcprensky.com/writing/Prensky%20-%20Digital%20Natives,%20Digital%20 Immigrants%20-%20Part1.pdf [dostęp: 25.08.2015].

Puentedura R. R., 2014, SAMR.A contextualized introduction, opublikowano: http:// www.hippasus.com/rrpweblog/archives/2014/01/15/SAMRABriefContextual-izedIntroduction.pdf [dostęp: 19.08.2015].

Sysło M. M., 2009, E-learning w szkole, „E-mentor”, nr 1 (28) opublikowano: http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/28/id/611[dostęp: 26.08.2015].

Wrońska M., 2012, Nowoczesność wieloznaczna edukacji współczesnego adolescenta – wieloznaczność nowoczesna pracy nauczyciela. W: W. Skrzydlewski (red.), Media–edukacja–kultura: w stronę edukacji medialnej. Poznań, Wydawnictwo UR.




DOI: http://dx.doi.org/10.17951/lrp.2017.36.1.223
Date of publication: 2018-01-15 12:37:30
Date of submission: 2018-01-15 11:26:26


Statistics


Total abstract view - 1633
Downloads (from 2020-06-17) - PDF (Język Polski) - 1557

Indicators





Copyright (c) 2018 Agata Banasik

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.