Search


 
Issue Title
 
Vol 36, No 3 (2023): Problems of education and upbringing in wartime, edited by Nella Nychkalo, Katarzyna Nowosad Practical Training as a Necessary Component of Future Professional Preschool Teacher’s Training in Higher Educational Institutions in Ukraine Abstract  PDF
Olena Hnizdilova, Marija Czepil, Oresta Karpenko
 
Vol 36, No 4 (2023): Challenges in Personal, Social and Professional Human Development, ed. Anna Tychmanowicz School Health Education in the Face of 21st-Century Challenges Abstract  PDF
Alina Dworak
 
Vol 36, No 4 (2023): Challenges in Personal, Social and Professional Human Development, ed. Anna Tychmanowicz The Value of Memoir Competitions in Pedeutology in the Context of Defining New Research Areas on Teachers and the Teaching Profession Abstract  PDF
Joanna Małgorzata Łukasik
 
Vol 36, No 4 (2023): Challenges in Personal, Social and Professional Human Development, ed. Anna Tychmanowicz Social Competences of Secondary School Teachers and Their Self-Assessment Abstract  PDF (Język Polski)
Katarzyna Nowosad
 
Vol 37, No 2 (2024): Opportunities and Threats of Development throughout the Life Course, ed. Anna Tychmanowicz Word in the Teacher’s Hands (Word as a Didactic Tool) Abstract  PDF
Zdeňka Braumová
 
Vol 37, No 2 (2024): Opportunities and Threats of Development throughout the Life Course, ed. Anna Tychmanowicz Teachers’ Literary Work for Children as a Tool for (Self-)Creation in Professional Development Abstract  PDF (Język Polski)
Monika Kupiec, Natalia Twardosz
 
Vol 36, No 2 (2023): Edukacja wobec współczesnych wyzwań, red. Małgorzata Kuśpit, Anna Tychmanowicz Social Competences and the Socio-Professional Adaptation of Teachers: An Introduction to the Research Abstract  PDF (Język Polski)
Natalia Twardosz
 
Vol 36, No 2 (2023): Edukacja wobec współczesnych wyzwań, red. Małgorzata Kuśpit, Anna Tychmanowicz A Teacher Facing Educational Changes: Language Teaching in a Secondary School Using Coursebooks Published by the Operon Publishing House (the Description of the Good Practice) Abstract  PDF (Język Polski)
Renata Janicka-Szyszko
 
Vol 31, No 3 (2018): Edukacyjne i kliniczne konteksty rozwoju człowieka w cyklu życia, red. Małgorzata Kostka-Szymańska Determinants of the Effectiveness of the Education Process in the School Environment Abstract  PDF (Język Polski)
Danuta Wosik-Kawala
 
Vol 31, No 3 (2018): Edukacyjne i kliniczne konteksty rozwoju człowieka w cyklu życia, red. Małgorzata Kostka-Szymańska Disruptive Behavior in Preschool Children: Norm or Pathology? Abstract  PDF (Język Polski)
Ewa Zawadzka
 
Vol 31, No 3 (2018): Edukacyjne i kliniczne konteksty rozwoju człowieka w cyklu życia, red. Małgorzata Kostka-Szymańska Coping with Stress in the Teaching Profession – Research Report Abstract  PDF (Język Polski)
Stefan Tomasz Kwiatkowski
 
Vol 32, No 3 (2019): Wybrane problemy pedagogiki bezpieczeństwa, red. Ryszard Bera School as an (Un)Safe Place: The Student’s Perspective Abstract  PDF (Język Polski)
Danuta Wosik-Kawala
 
Vol 32, No 4 (2019): Aktualne problemy pedagogiki i psychologii pracy, red. Joanna Wierzejska, Katarzyna Nowosad Intra-school Vocational Guidance System as a Form of Implementation of Vocational Counseling in Education Process Abstract  PDF (Język Polski)
Marian Piekarski
 
Vol 32, No 4 (2019): Aktualne problemy pedagogiki i psychologii pracy, red. Joanna Wierzejska, Katarzyna Nowosad Teacher’s Personality in Psychological Terms Abstract  PDF (Język Polski)
Ryszarda Ewa Bernacka, Irena Pufal-Struzik, Marcin Gierczyk
 
Vol 34, No 1 (2021): Nauczyciel i uczeń – edukacja, rozwój i wspomaganie, red. Inneta Nowosad Development of Personality Competences as an Important Element of Teacher’s Professional Development Abstract  PDF (Język Polski)
Magdalena Szumiec
 
Vol 34, No 1 (2021): Nauczyciel i uczeń – edukacja, rozwój i wspomaganie, red. Inneta Nowosad Preparing Students of Pre-school and Early School Education to Cooperate with Co-teacher in the Inclusive Class Abstract  PDF (Język Polski)
Anna Zamkowska
 
Vol 34, No 1 (2021): Nauczyciel i uczeń – edukacja, rozwój i wspomaganie, red. Inneta Nowosad The Interconnection of the Processes of Teaching and Supporting Development With Elements of Artistic Therapy in the Awareness of Teachers Striving for Further Education Abstract  PDF
Beata Pituła, Wiesława A. Sacher
 
Vol 34, No 1 (2021): Nauczyciel i uczeń – edukacja, rozwój i wspomaganie, red. Inneta Nowosad Professional Competence of Preschool Teachers in the Works of Ukrainian Scholars Abstract  PDF
Marija Czepil
 
Vol 34, No 1 (2021): Nauczyciel i uczeń – edukacja, rozwój i wspomaganie, red. Inneta Nowosad Teachers as Key Professionals in Safeguarding Children and Young Adults Against Contemporary Threats Abstract  PDF
Agata Rzymełka-Frąckiewicz
 
Vol 34, No 1 (2021): Nauczyciel i uczeń – edukacja, rozwój i wspomaganie, red. Inneta Nowosad Composition of Education, Upbringing and Art in the Process of Taming Unfavourable Reality in Pedagogical and Artistic Teacher’s Work Abstract  PDF
Teresa Wilk
 
Vol 34, No 1 (2021): Nauczyciel i uczeń – edukacja, rozwój i wspomaganie, red. Inneta Nowosad Pedagogical Diagnosis of Students Abilities and Talents Abstract  PDF (Język Polski)
Kamila Magdalena Kosiak
 
Vol 30, No 3 (2017): Wybrane aspekty funkcjonowania osób dorosłych w rolach zawodowych i społecznych, red. Anna Tychmanowicz Courses, Training and Workshops for a Teacher. The Requirement of Modern Times Abstract  PDF (Język Polski)
Lidia Pawelec
 
Vol 34, No 3 (2021): Problemy edukacyjne, wychowawcze i rozwojowe w kontekście współczesnych przemian społecznych, red. Anna Tychmanowicz General Education Teacher as a Promoter of Aesthetic Culture (1918–1939) Abstract  PDF (Język Polski)
Alicja Lisiecka
 
Vol 34, No 3 (2021): Problemy edukacyjne, wychowawcze i rozwojowe w kontekście współczesnych przemian społecznych, red. Anna Tychmanowicz Stress and Teachers’ Coping Styles in the COVID-19 Epidemic Abstract  PDF (Język Polski)
Katarzyna Nowak
 
Vol 34, No 4 (2021): Wybrane teoretyczne i praktyczne aspekty pedagogiki pracy, red. Katarzyna Nowosad The Authority of the Teaching Profession in the Opinion of Teacher Education Students Abstract  PDF (Język Polski)
Katarzyna Jagielska
 
Vol 34, No 4 (2021): Wybrane teoretyczne i praktyczne aspekty pedagogiki pracy, red. Katarzyna Nowosad Importance of a Teacher’s Personal Patterns in the Professional Development of Adepts Abstract  PDF (Język Polski)
Joanna M. Łukasik
 
Vol 35, No 2 (2022): Wybrane zjawiska i procesy pedagogiczne wobec wyzwań społecznych i cywilizacyjnych – doniesienia polskie i ukraińskie, red. Joanna Wierzejska, Grzegorz Sanecki Teacher Authority Crisis – Consequences and Challenges for Education Towards Sustainable Development Abstract  PDF
Alicja Antas-Jaszczuk
 
Vol 35, No 4 (2022): Człowiek w obliczu zmiany – wybrane konteksty i interpretacje, red. Anna Tychmanowicz Education during a Pandemic through the Eyes of Support Teachers and Parents of Autism Spectrum Children Abstract  PDF (Język Polski)
Jolanta Izabela Wiśniewska, Patrycja Jurkiewicz
 
Vol 34, No 2 (2021): Człowiek wobec wyzwań rozwojowych, edukacyjnych i cywilizacyjnych oraz sytuacji trudnych, red. Anna Tychmanowicz Creative Competence of Young People in the Perspective of Sustainable Development Abstract  PDF
Joanna M. Łukasik, Katarzyna Jagielska, Anna Mróz, Paulina Koperna
 
1 - 29 of 29 Items

Search tips:

  • Search terms are case-insensitive
  • Common words are ignored
  • By default only articles containing all terms in the query are returned (i.e., AND is implied)
  • Combine multiple words with OR to find articles containing either term; e.g., education OR research
  • Use parentheses to create more complex queries; e.g., archive ((journal OR conference) NOT theses)
  • Search for an exact phrase by putting it in quotes; e.g., "open access publishing"
  • Exclude a word by prefixing it with - or NOT; e.g. online -politics or online NOT politics
  • Use * in a term as a wildcard to match any sequence of characters; e.g., soci* morality would match documents containing "sociological" or "societal"