Międzypokoleniowe aspekty komunikacji marketingowej na przykładzie Parku Mużakowskiego

Agnieszka Gandecka, Natalia Charowska

Streszczenie w języku polskim


Podział rynku turystycznego na podstawie kryterium wieku pozwala na trafniejsze dopasowanie narzędzi i sposobów komunikacji do potrzeb poszczególnych grup. Prowadzi to do zwiększenia korzyści zarówno dla oferentów produktów turystycznych, jak i samych turystów, którzy doceniają zróżnicowaną ofertę, uwzględniającą ich styl życia i oczekiwania. Badania nad aktywnością turystyczną generacji X, Y, Z mogą być uwzględnione w procesie tworzenia komunikatów marketingowych adresowanych do turystów odwiedzających Park Mużakowski w województwie lubuskim. Narzędzie HubSpot, literatura oraz badania generacyjne stanowią solidne oparcie dla strategii komunikacji marketingowych, innowacji oraz różnorodnych form turystyki.


Słowa kluczowe


Park Mużakowski; generacje X, Y, Z; rynek turystyczny; aktywność turystyczna; komunikacja marketingowa

Pełny tekst:

PDF

Bibliografia


Ciechanowska D. (2014). Akademickie kształcenie pokolenia Y w perspektywie zmian w dydaktyce szkoły wyższej. W: D. Ciechanowska (red.), Perspektywy zmian w praktyce kształcenia akademickiego (s. 177–195). Szczecin: „Pedagogium” Wydawnictwo OR Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Szczecinie.

Duffy B. (2021). The Generation Myth: Why When You’re Born Matters Less Than You Think. New York: Basic Books.

Elliott R. (2021). Generationalism: Understanding the Difference between What Generations Are and What Generations Do. The Sociological Review Magazine. DOI: https://doi.org/10.51428/tsr.fmel4859

Expedia (2017). American Multi-Generational Travel Trends. Online: http://veilletourisme.s3.amazonaws.com/2017/10/American_Multi-Generational_Travel_Trends.pdf (dostęp: 17.10.2023).

Fatyga B. (2005). Pokolenie. W: J. Bokszański (red.), Encyklopedia socjologii (T. 3; s. 193–197). Warszawa: Oficyna Naukowa.

Giddens A., Sutton P. (2012). Socjologia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Hart-Brinson P. (2018). The Mechanisms of Generational Change: Triggers and Processes. DOI: https://doi.org/10.31235/osf.io/d5ytz

Hildebrandt-Wypych D. (2009). Pokolenie młodzieży – próba konceptualizacji. Przegląd Pedagogiczny, 5(2), 105–124. DOI: https://doi.org/10.34767/PP.2009.02.08

Hill A. (2021). Generational Conflict Over Climate Crisis Is a Myth, UK Study Finds. Online: https://www.theguardian.com/environment/2021/sep/15/generational-conflict-over-climate-crisis-is-a-myth-uk-study-finds (dostęp: 27.03.2024).

Howe N., Strauss W. (1997). The Fourth Turning: An American Prophecy – What the Cycles of History Tell Us about America’s Next Rendezvous with Destiny. New York: Broadway Books.

Instytut Marki Online i Komunikacji (2022). Persony marketingowe. Czym są i jak je stworzyć. Online: https://imok.edu.pl/persony-marketingowe (dostęp: 15.11.2023).

Johannes P. (1954). Fürst Pückler: Abenteuerliche Lebensreise. W: P. Johannes (Hrsg.), Abenteuerliche Lebensreise – Sieben biographische Essays (s. 207–245). Minden: Wilhelm Köhler Verlag.

Klaffke M. (2014). Erfolgsfaktor Generationen-Management – Handlungsansätze für das Personalmanagement. W: M. Klaffke (Hrsg.), Generationen-Management: Konzepte, Instrumente, Good-Practice-Ansätz (s. 3–25). Wiesbaden: Springer Gabler.

Kuderowicz Z. (1966). Światopogląd a życie u Diltheya. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Mannheim K. (1992/1993). Problem pokoleń. Colloquia Communia, 1, 136–169.

McCrindle M., Wolfinger E. (2009). The ABC of XYZ: Understanding the Global Generations. Australia: University of New South Wales Press.

Mikołajczyk M., Tasak A. (2021). Pokoleniowy potencjał polityki. Warszawa: Książka i Prasa.

Ossowska M. (1963). Koncepcja pokolenia. Studia Socjologiczne, 9(2), 47–51.

Page B. (2021). The Generation Myth. Online: https://www.research-live.com/article/opinion/the-generation-myth/id/5089592 (dostęp: 26.03.2024).

Qtravel.ai (2023). Analiza pokoleń – jak zrozumieć współczesnego turystę? Online: https://www.qtravel.ai/wp-content/uploads/2023/06/Analiza-pokole-jak-zrozumie-wspczesnego-turyst-1.pdf (dostęp: 17.10.2023).

Rogozińska-Pawełczyk A., Cewińska J., Lubrańska A., Oleksiak P., Striker M. (2019). Pokolenia wobec wartości i zagrożeń współczesnych organizacji. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.

Sagan-Bielawa M. (2010). Pokolenie w polskich badaniach socjolingwistycznych. W: R. Przybylska, J. Kąś, K. Sikora (red.), Symbolae grammaticae in honorem Boguslai Dunaj (s. 497–502). Kraków: Księgarnia Akademicka.

Schnetzer S. (2023). Generation XYZ – Übersicht. Online: https://simon-schnetzer.com/generation-xyz (dostęp: 23.03.2024).

Schnorbus L. (2019). Ab in den Urlaub: Darauf achten die Generationen Y und Z beim Reisen. Online: https://nachrichten.idw-online.de/2019/03/28/ab-in-den-urlaub-darauf-achten-die-generationen-y-und-z-beim-reisen (dostęp: 22.03.2024).

Sidor-Rządkowska M. (2018). Zarządzanie różnorodnością pokoleniową we współczesnych organizacjach. Studia i Prace WNEiZ US, 51(2), 87–96. DOI: https://doi.org/10.18276/sip.2018.51/2-08

Strzelczak M. (2022). Podziały generacyjne – czy mają sens? W: Raport: Odpowiedzialny biznes w Polsce 2021. Dobre praktyki (s. 17–19). Online: https://odpowiedzialnybiznes.pl/wp-content/uploads/2022/05/Raport2021.pdf (dostęp: 5.12.2023).

Węglarz L. (2023). Persona – co to jest i jak ją stworzyć? [Krok po kroku]. Online: https://lenaweglarz.pl/persona-co-to-jest-i-jak-ja-stworzyc (dostęp: 24.03.2024).

Wiktorowicz J., Warwas J. (2016). Pokolenia na rynku pracy. W: J. Wiktorowicz, J. Warwas, M. Kuba, E. Staszewska, P. Woszczyk, A. Stankiewicz, J. Kliombka-Jarzyna, Pokolenia – co się zmienia? Kompendium zarządzania multigeneracyjnego (s. 19–37). Warszawa: Wolters Kluwer.

Wrzesień W. (2015). Pokoleniowość współczesnej polskiej młodzieży. Władza Sądzenia, 7(1), 37–55.

Wrzesień W. (2016). Kilka uwag o pokoleniowej sytuacji współczesnej polskiej młodzieży. Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny, 78(1), 229–241. DOI: https://doi.org/10.14746/rpeis.2016.78.1.18

Wyka K. (1989). Pokolenia literackie. Kraków: Wydawnictwo Literackie.

Zajadacz A. (2014). Pokolenia X, Y, Z a fenomen turystyki. W: J. Śledzińska, B. Włodarczyk (red.), Międzypokoleniowe aspekty turystyki (s. 55–68). Warszawa: PTTK.

Ziemann B. (2020). Generationen im 20. und 21. Jahrhundert: Zur Kritik eines problembeladenen Begriffs. Aus Politik und Zeitgeschichte, 52–53, 4–9.




DOI: http://dx.doi.org/10.17951/b.2024.79.0.1-15
Data publikacji: 2024-04-19 10:37:16
Data złożenia artykułu: 2024-02-22 15:44:15


Statystyki


Widoczność abstraktów - 684
Pobrania artykułów (od 2020-06-17) - PDF - 530

Wskaźniki



Odwołania zewnętrzne

  • Brak odwołań zewnętrznych


Prawa autorskie (c) 2024 Agnieszka Gandecka, Natalia Charowska

Creative Commons License
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.