Strategic aspects of brand management

Robert Lembrych-Furtak

Abstract


This article discusses strategic aspects of brand management. Attention has been focused on the presentation of several models that may be helpful in the process of branding (e.g. the Brand Foundations and a brand positioning model by Corporate Profiles Consulting, the tone of voice).

Keywords


brand management, branding, brand strategy

Full Text:

PDF (Język Polski)

References


Brand Foundations dla marki Lublin. Warsztat, niepublikowanie materiały, Corporate Profiles Consulting, Warszawa 2007.

http://apple2history.org/history/ah02/ (dostęp: 16.06.2014).

https://www.apple.com/support/macpro/ (dostęp: 16.06.2014).

http://www.umcs.pl/pl/organizacja-roku-akademickiego-2013-2014,2469.htm (dostęp: 27.06.2014).

Kall J., Jak zbudować silną markę od podstaw, One Press – Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006.

Kall J., Silna marka. Istota i kreowanie, PWE, Warszawa 2001.

Pozycjonowanie, niepublikowanie materiały szkoleniowe, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Corporate Profiles Consulting, Warszawa (bez daty wydania).

Smoleń-Wawrzusiszyn M., Kod językowy marki terytorialnej, praca niepublikowana, Kancelaria Doradcza „Synergia”, Lublin 2012.

Wheeler A., Kreowanie marki. Przewodnik dla menedżerów marki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.

Zasady komunikacji marki Polska, Załącznik do Uchwały Nr 21 Rady Promocji Polski z dnia 25 października 2013 roku w sprawie przyjęcia „Zasad komunikacji marki Polska”, Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Warszawa 2013, http://www.msz.gov.pl/resource/f188d84a-2c10-4ebb-8055-d88eb669c70a:JCR (dostęp: 22.06.2014).




DOI: http://dx.doi.org/10.17951/h.2015.49.1.63
Date of publication: 2015-08-07 12:11:28
Date of submission: 2015-08-06 11:49:04


Statistics


Total abstract view - 851
Downloads (from 2020-06-17) - PDF (Język Polski) - 0

Indicators



Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2015 Robert Lembrych-Furtak

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.