The Meaning and the Significance of Electronic Media in the Contemporary Didactics of the History of Political-Legal Doctrines

Marcin Niemczyk

Abstract


The aim of this article is to present and analyse those aspects of university teaching which are closely connected with the use in didactics of the tools that originated along with the development of electronic media. As an example of the content of this article, there are presentations and analysis of the surveys carried out especially to that matter. Postulated polimethodology in the realisation of the teaching of the history of political-legal doctrines may create a chance to once again present the usefulness of history subjects in the process of the teaching of future lawyers. To avoid treating e-learning only as a way to increase the attractiveness of the classes, one should treat it as a backup mechanism in traditional teaching process. A process which should still be based on direct contact between the university teachers and the students.


Keywords


history of political-legal doctrines; didactics; e-learning; teaching effects; electronic media

Full Text:

PDF (Język Polski)

References


Bakalarz T., Twórczość pracowników naukowych. Regulacja prawna, Warszawa 2015.

Baron-Polańczyk E., Komputerowe wspomaganie dydaktyki, Zielona Góra 2009.

Barta J., Fajgielski P., Markiewicz R., Ochrona danych osobowych. Komentarz, Warszawa 2015.

Barta J., Markiewicz R., Prawo autorskie i prawa pokrewne, Warszawa 2014.

Bednarek J., Media w nauczaniu, Warszawa 2002.

Bednarek J., Multimedia w kształceniu, Warszawa 2012.

Bednarek J., Lubina E., Kształcenie na odległość. Podstawy dydaktyki, Warszawa 2008.

Boczkowski A., Proces boloński jako ideologia edukacyjna strategii lizbońskiej, [w:] Proces boloński. Ideologia i praktyka edukacyjna, red. A. Buchner-Jeziorska, A. Dziedziczak-Foltyn, Łódź 2010.

Cieślik J., E-learning, blended learning – wyzwania techniczne, organizacyjne czy bardziej kulturowe?, „E-mentor” 2006, z. 4.

Czarnecka A., Co mają wspólnego House of Cards i Machiavelli? O pożytkach z wizualizacji problemu filozoficznego w nauczaniu historii idei, „Czasopismo Prawno-Historyczne” 2015, z. 1.

Dąbrowski M., E-learning w szkolnictwie wyższym, „Studia Biura Analiz Sejmowych Kancelarii Sejmu” 2013, z. 3.

Drozd A., Ustawa o ochronie danych osobowych. Komentarz, wzory pism i przepisy, Warszawa 2006.

Gnitecka A., Formy interaktywności we współczesnej edukacji, Poznań 2006.

Hojnacki L., Pokolenie m-learningu – nowe wyzwanie dla szkoły, „E-mentor” 2006, z. 1.

Hyla M., Przewodnik po e-learningu, Kraków 2009.

Juszczyk S., Edukacja na odległość. Kodyfikacja pojęć, reguł i procesów, Toruń 2003.

Kokowski M., Uniwersytet nowego humanizmu, „Zagadnienia Naukoznawstwa” 2015, z. 1.

Kostecki R., E-learning w praktyce uczelni wyższej – studium przypadku, „E-mentor” 2004, z. 1.

Krakowski K., Leśniewski Z., Metody rozproszone w dydaktyce, Warszawa 2014.

Krok M., E-learning z perspektywy ochrony praw autorskich, www.e-edukacja.net/_referaty/21_e-edukacja.pdf [data dostępu: 17.02.2016].

Kubiak M.J., Próba stworzenia uniwersalnej definicji kształcenia na odległość, http://grouper.ieee.org/groups/lttf/we/a031.html [data dostępu: 17.02.2016].

Kuźmicz K., E-learning. Kultura studiowania w przestrzeni sieci, Sopot 2015.

Lubina E., Zmiany funkcji nauczyciela w nauczaniu na odległość, „E-mentor” 2004, z. 4.

Majewska K., Komputerowy system egzaminowania, „E-mentor” 2015, z. 1.

Marciniak J., Inteligentne systemy e-learningowe wykorzystujące ontologie typu wordnet, Poznań 2015.

Mazurek T., Vrsecka M., E-learning in Practice, [w:] Use of E-learning in the Developing of the Key Competence, ed. E. Smyrnova-Trybulska, Katowice 2011.

McCracken H., Furthering Connected Teaching and Learning Through the Use of Virtual Learning Communities, „E-mentor” 2006, z. 5.

Moore M., Kearsley G., Distance Education: A Systems View of Online Learning, Wadsworth 2012.

Nicholson P., A History of E-Learning: Echoes of the Pioneers, [w:] Computers and Education. E-Learning, From Theory to Practice, eds. B. Fernández-Manjón, J.M. Sánchez-Pérez, J.A. Gómez-Pulido, M.A. Vega-Rodríguez, J. Bravo-Rodríguez, Dordrecht 2007.

Olejarz-Mieszaniec E., Strukturalizacja wiedzy w adaptacyjnym procesie komputerowego wspomagania kontroli dydaktycznej, „E-mentor” 2015, z. 3.

Orzeszko P., Komentarz do art. 164 ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym, System Informacji Prawnej LexPolonica.

Osiński Z., E-learning na studiach dziennych – wnioski z eksperymentu, „E-mentor” 2004, z. 4.

Penkowska G., Komputery w edukacji. Od przedmiotu do metody kształcenia, Gdańsk 2009.

Penkowska G., Meandry e-learningu, Warszawa 2010.

Plebańska E., E-learning. Tajniki edukacji na odległość, Warszawa 2011.

Prawo autorskie i prawa pokrewne. Komentarz, red. D. Flisak, Warszawa 2015.

Prawo o szkolnictwie wyższym. Komentarz, red. W. Sanetra, M. Wierzbowski, Warszawa 2013.

Rogulska A., Media globalne – media lokalne. Zagadnienia z obszaru pedagogiki medialnej i edukacji regionalnej, Kraków 2012.

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (t.j. Dz.U. z 2014 r., poz. 622).

Rozporządzenie z dnia 25 września 2007 r. w sprawie warunków, jakie muszą być spełnione, aby zajęcia dydaktyczne na studiach mogły być prowadzone z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość (Dz.U. z 2007 r., nr 188, poz. 1347 z późn. zm.).

Siemińska-Łosko A., E-learning Platform as a Supplementary Form in Teaching Students and Their Integrative Environment – in Theory and Practice, [w:] Young People’s Digital Everyday Life and Education. New Forms of Self-formation, Learning and Digital Literacy, eds. E. Bratland, D. Siemieniecka, Toruń 2012.

Sokołowska D., Prawo twórcy do wynagrodzenia w prawie autorskim, Poznań 2013.

Stecyk A., Wartość systemów e-learningowych w podmiotach edukacyjnych, Warszawa 2013.

Szabłowski S., E-learning dla nauczycieli, Rzeszów 2009.

Tanaś M., Kształcenie komplementarne na poziomie akademickim – kontekst dydaktyczny i informatyczny, „Heteroglossia. Studia kulturoznawczo-filologiczne” 2011, z. 1.

Tuzun H., Metodyka kształcenia online, „E-mentor” 2004, z. 2.

Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 2156 z późn. zm.).

Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz.U. z 2006 r., nr 90, poz. 631 z późn. zm.).

Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 2135).

Ustawa z dnia z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 572 z późn. zm.).

Wielki słownik poprawnej polszczyzny, red. A. Markowski, Warszawa 2014.

Woźniak J., E-learning w biznesie i edukacji, Warszawa 2009.




DOI: http://dx.doi.org/10.17951/g.2016.63.1.153
Date of publication: 2016-09-22 08:24:45
Date of submission: 2016-02-17 23:15:58


Statistics


Total abstract view - 805
Downloads (from 2020-06-17) - PDF (Język Polski) - 1311

Indicators



Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2016 Marcin Niemczyk

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.